Saturday, March 27, 2010

پیشنهاد برپایی مکتبی نوین بر اساس زرتشت کهن. نظر شما چیست؟

پیشنهاد برپایی مکتبی نوین بر اساس زرتشت کهن. نظر شما چیست؟
نظر و قوانین پیشنهادی خود را بیان کنید تا در بالاترین به بحث و رای بگذاریم. امروز درصد قابل توجهی از ایرانیان به این نتیجه رسیده اند که دین اسلام با اینکه بنا بر گفته آخوندها کاملترین دین است ولی نه تنها راه رستگاری و آسایش ما ایرانیان نیست که در بسیاری موارد کوجب عقب ماندگی کشور ما و کشته شدن شدن بهترین جوانان ایران شده که نمونه آنرا در جنگ خانمان سوز که خمینی آنرا نعمت می خواند دیدیم. در قرآن آمده که در دین اکراه و اجباری نیست ما بر اساس همین آیه می خواهیم دین مان را خودمان انتخاب کنیم. بر اساس سه اصل اندیشه نیک گفتار نیک و کردار نیک مکتب زرتشت نوین را آغاز کنیم و قوانین این مکتب را بر اساس نیاز روز و خرد نسل امروز تدوین نماییم. مکتبی که در آن هیچ چیز و هیچ کس مقدس نباشد و مبنای قوانین آن انسان خرد گرای امروز باشد. مکتبی که سازندگی صلح آرامش و شادی را در جامعه بحران زده ما گسترش دهد. یادمان باشد که موبد و روحانی را به طور کامل کنار بگذاریم در غیر اینصورت روز از نو روزی از نو دوباره استبداد دینی را حاکم خواهند کرد.

3 comments:

  1. dooste aziz! ini ke shoma migi mishe ye maktabe mandaravardi...che rabti be zartosht dare?
    mishe yek maktabe ensani na elahi...shoma ham behtare tarikh bekhooni...ta befahmi ke ye roozi ham irani ha raje be dine zartosht hamino goftand...zamane khosro parviz ke moobadane zartoshti mesle rohaniane alan dar siasat dekhalat mikardand...pas irad az asle din nist...az dekhalate din dar siasate

    ReplyDelete
  2. aval bayad begam in morede in ke shoma migi zamane khosro parviz dekhalate moghan zartoshti dar siyasat ye tablighe eslamiye barai movajah kardane vorode eslam be irane age intore in hame moghavemate onzaman ke neveshte shode va mano shomaham khondimo midonim chi boode.

    dovom .shoma ke in nazaremidin chera mikhain az dine zartosht soe estefade konin .bezarin taghadose zartosht sare jash bashe in linka to balatarin vejhe jalebi nadare ,lotf konin fekr konin bad benevisim .

    man dovovin mokhalef chon in rah raveshe dorostinist .man ba tashkile anjoman mofegham na ba hezbe sazi

    ReplyDelete
  3. كاش ما مجازبوديم كه رزاه خويش را انتخاب كنيم
    مشكلاتي در حال حاضر وجود دارند كه دين را در كنار كشيده و گمان نكنم مشكل ما كمبود دين باشد ما رهاننده مي خواهيم كه عيسي به دين خود و موسي به دين خود باشد اگر قفس بشكند پرنده خود راه خويش را خواهد يافت و تا اين ستون هاي عمودي آهني باشند خيال پريدن هم بيهوده خواهد بود وقتي چنان راه را بر انديشه بسته باشند كه نتوان دمي به خويش بود ديگر چه انتظاري بايد داشت ؟
    ما را گوسفنداني مي خوانند كه بايد شباني بر آنان حكم براند و و نماينده تام الاختيار شان هست مشكل ما اينست كه نمي توانيم نه را بگوييم چون از ما فقط بايد بع بع در بيايدو گرنه كارد سلاخي در كمر شبان گلو را خواهد بريد.
    مسير ما همان مسير اسب عصاري است كه بر گرد خويش بگرديم و هر دم تازيانه بر پشتمان باشد اگر چنين نبود همين حالا آتشكده هاي پارس باز هم روشن مي شدند و رفتارمان و گفتارمان و پندارمان همه نيك مي گشت ولي افسوس
    اگر راهي داشتيم بر خرابه هاي پارسه شكوه شهر زير آفتاب را بر مي افراشتيم تا باز هم كوروش و داريوش بر مسند قدرت باشند و ما همان ايرانياني باشيم كه بوده ايم

    ReplyDelete